Roedel Putting - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van jan en lies putting en van der schee - WaarBenJij.nu Roedel Putting - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van jan en lies putting en van der schee - WaarBenJij.nu

Roedel Putting

Blijf op de hoogte en volg jan en lies

18 Augustus 2015 | Nederland, Hilversum

Roedel Putting (2)

Perra werd uit door ons meer dan verwelkomt. Wij hadden ons voorbereid op de komst van een hondje door enkele honden accessoires op te nemen in ons assortiment. Een rieten mand, die we van bumi Rob kregen, een giga speelgoedhond, die we van Bea en Ignaas kregen en diverse kluiven, voederbakjes en speeltjes die we zelf aangeschaft hadden.

Kortom….onze kamer was net nadat we de bakken Duplo, de spelcomputers en de extra TV eruit hadden gedonderd. Al rap omgetoverd in een groot hondenhok. Dat was natuurlijk wennen voor de oorspronkelijke trouwe viervoeters, de schildpadden, dat ze een stap op de evolutie emo meter terug gezet werden. Bij een roedel werkt het zo dat degene die het meest corrigerende is tegenover de hond, op nummer 1 staat qua baas. Dat is dus lange tijd zoon Jelle geweest, die precies weet hoe het allemaal moet voor anderen….

Dus ook voor Perra. Hij had zich voorbereid door de TV een kanaal verder te zetten dan op het gebruikelijke comedy channel, namelijk op Ceasar Milan, onze dog whisperer. Die heeft allemaal sterke logische tips over hoe het eigenlijk zou moeten, het degelijk opvoeden van een hond. Wij eerst eten, de deur uit, de auto uit etc. etc. En inderdaad, het werkt als je het consequent uitvoert, maar ja….

Leg maar eens uit waarom je binnen absoluut NIET op de bank mag, terwijl dat buiten GEEN probleem is. Leg maar eens uit waarom je af en toe op je plaats moet maar soms eigenlijk ook niet helemaal…. Jan en regels, het is een afstotend proces. Daar had ik als docent ook altijd mee te maken, ikzelf vond dat ik er goed mee wegkwam, maar diverse leerlingen snapten er weinig van. Terug naar de roedel.

In het begin komen er allemaal mensen met pakjes op bezoek om de nieuwe telg uit het gezin te bekijken. Zo ook mensen met zelf een hond, waarbij je aparte taferelen voorgeschoteld kreeg. Mikosj, onze Griekse leasebuurhond, waarover later veel meer, kwam binnen en stoof direct op de nietsvermoedende schildpadden af om ze eens flink een grieks lesje te leren en ze wellicht een kopje kleiner te happen.

Perra reageerde watervlug en snauwde en knauwde hem weg van de sukkelige reptielen, die nog niets in de gaten hadden van het Griekse drama dat hen te wachten stond. Wow, wat een reactie zeg ! Mikosj droop af en is niet meer in de buurt geweest van onze koudbloedige kameraden.

Een andere bezoeker was een man die na 2 weken aanbelde met een verzoek of we een hond hadden. Hilversum had weer eens geld nodig en stuurde hondenbelastinginners op pad. Net de Donald Duck, alleen dan zonder vangnet achter zich aan. Maar wel gewapend met bonnenboekje en pepperspray dan wel een taeser. Ik aarzelde niet lang, mijn innerlijke ik wilde alles ontkennen, maar ik heb wel eerder een opdoffer gehad met een taeser en dat wil je echt geen tweede keer. Bovendien stond Perra blij kwispelend tegen de glazen hal deur op….ontkennen had geen zin, dus nu betalen we braaf.

Perra werd al snel geliefd in onze buurt, want als je met een puppy op je arm langs loopt, komt iedereen naar buiten voor een fijn ontspannen goed nieuws gesprek. Ook familie was eigenlijk razend enthousiast of hield die schijn supergeloofwaardig op.

Zelfs mijn oude gezinslid zusje Laurien werd enigszins vertederd toen ze dame P mocht vasthouden en aaien. Laurien had zichzelf voorgenomen om zichzelf te forceren en in godsnaam dan maar net te doen of ze Perra leuk vond, anders zouden we elkaar wel eens fors minder gaan zien in de nabije toekomst. Ze heeft die pose zo lang volgehouden totdat ze echt verkikkerd werd op dame P en nu eigenlijk zelf ook een kloon zou willen. Verbijstering alom, vooral bij haar kinderen, want MAMMA !!! JIJ WAS ALTIJD ZO AAN HET SCHELDEN OP DIE SCHIJTMACHINES EN HUN ASO BAASJES !!! En die stinkende schurftige luizenbollen met dat irritante geblaf.

Tja…..wat een charmante spaanse signorita toch niet kan bewerkstelligen ! Laurien loopt vaak mee als we rondjes hei doen en dat voelt goed voor alle partijen. Het zou me niets verbazen als ze voor haar 60e verjaardag een fijne trouwe vriend krijgt, die gewoon onvoorwaardelijk van haar houdt en doet wat ze zegt of vraagt. Inderdaad, dan heb ik het nu even tussendoor over een elektrische fiets, maar ik zie wel een trouwe pootgevende kwispelende viervoeter aanschuiven in huize Laurien binnenkort.

Met dat uitlaten moet je echt wennen aan de vreemde situaties die zich aaneenrijgen. Normaal vind ik net als iedere gezonde vent het heerlijk om lekker tegen een boom aan te plassen. Meteen een van de eerste keren liep dat liefelijk tafereel al hopeloos fout toen Perra blij op mijn af kwam springen om te kijken waarmee ik aan het spelen was. Oudere lezers zullen wellicht niet weten wat een golden shower is, want het viel niet t voorkomen.

Echt niet ! Ik wendde wanhopig mijn forse gele straal robuust de andere kant van Perra op, maar zij nam een grote sprong om uitgebreid te kunnen genieten van dit vreemde spelletje en kwam onder de zeik te zitten. Hierop kreeg ik de slappe lach en lukte mij het niet meer om af te knijpen dan wel te ontwijken, zodat hond en broekspijpen en later autostoel onder de lichaams-afvalvloeistof kwamen te zitten. Afijn.

Een ander gênante gebeurtenis vond plaats op de hei toen een onbekende mannetjeshond onze Perra schaamteloos begon te beffen. Perra had net geen luiers meer aan ! Opgesodemieterd ! Het baasje onderbrak de in de grotemensenwereld illegale daad ruw door de reu aan te lijnen en zich verontschuldigend weg te maken. Toen hij dacht dat hij ver genoeg was om hem weer af te lijnen, vergiste hij zich nogmaals want de geile hond kwam de honderden meter sprintend afleggen om verder te gaan met zijn orale kunsten. Het baasje rende aanmerkelijk langzamer, maar kwam enkele tellen later ook aanhijgen.

Sorry, Sorry Sorry, herhaalde hij zichzelf en lijnde de inmiddels wild geworden Hector weer aan en trok hem mee, weg van zijn willige geliefde. Dat liet Hector zich niet zeggen en enkele tellen later kwam deze weer aanrennen met een halve kapotte riem om zijn hals. Stukgetrokken ! Kan je nagaan wat een fijne maitresse Perra moet zijn, dat je er zoveel voor over hebt. De baas sleurde de arme reu mee aan een lachwekkend kleine halsband en wij hadden er weer een mooi verhaal bij. Foei Perra ! Slettebak !!

Nu is ze net 2 jaar geworden en gaan we binnenkort verder met onze Rome tocht. We hebben vorig jaar al enkele proefstukjes gelopen in Limburg en dat ging uitstekend. Samen met Bea, Ignaas en hun hond Sep. Ben benieuwd hoe dat gaat, zal er wellicht rap over schrijven.

Jan juli 15